İyiliğin Gücü
Çocuklar ilkokulda oldukları dönemde sosyal kimliklerini oluştururken beğenilmek, onay almak isterler. Görülmek isterler aynı zaman da sorumluluk alma duygularının geliştiği bir dönemdir. İnsani, ahlaki değerleri yaşayarak öğrenmelidirler. Çünkü soyut düşünceden çok somut olaylar öğretici, kalıcıdır.
Bu yüzden “İyilik Kutusu” etkinliğini okulca yapmak istedik. Kutuya kişi ismi yazılmasın dedik. Yapılan iyilikler yazılırken sadece sınıf ismi yazılsın ki “Biz” duygusuyla yapılan iyilik; değerini hissettirsin, yaşatsın!
Etkinliğin sonunda en çok iyilik yapan sınıflar seçildi. Sınıflara sembolik en çok iyilik yapan sınıf yazılı kupa verildi. Alkışladık, kupayı beraber kaldırdılar, fotoğraflar çektik. Kupaya birinci, ikinci, üçüncü yazmadığımız söyledik. Çünkü yapılan bir iyiliğin bile ne kadar değerli olduğunu anlattık. O yüzden kupalarda en çok yazıyor dedik.
Küçük sınıflarda içine yaptıkları iyiliği yazmaları için renkli kartonlardan kalp kesip defterlerine yapıştırdık. İyiliklerini resimlediler, bir cümleyle yazdılar.
“Bir gülümseme bile, samimi bir nasılsın? bile, iyilik için bir tohumdur. Onlar sosyal kimliklerini belirlerken iyiliğin gücünden yararlanarak büyüyecekler.